F-Secure yritystietoturva on nyt WithSecure™

Tiedote  |  22.03.2022

WithSecure™ on strateginen, eurooppalainen ja osaava kumppani yrityksille, jotka haluavat liiketoimintalähtöistä ja tuloksellista tietoturvaa.

F-Secure lanseeraa yritystietoturvalle uuden WithSecure™ -yhtiön ja brändin. Uusi brändi ja sen ydinlupaus kehitettiin yhteistyössä F-Securen työntekijöiden, jälleenmyyjäkumppaneiden ja asiakkaiden kanssa. Nimi perustuu näkemykseen, jossa  kyberturvallisuuden tulee olla kiinteä osa liiketoimintaa, digitaalista yhteiskuntaa ja, että vain yhteistyöllä voidaan saavuttaa parhaat tulokset.

F-Securen uusi strategia perustuu toimintojen eriyttämiseksi kahdeksi vahvaksi liiketoiminnaksi. WithSecure™ -brändin lanseeraus tänään on jatkoa helmikuussa 2022 tehdylle alustavalle ilmoitukselle jakautua kahdeksi erilliseksi yritykseksi. Jakautumisen taustalla on tarve kohdentaa liiketoiminnan kehittämisen resursseja, sekä viestinnän ja asiakaslupauksen selkeyttäminen.   WithSecure™ jatkaa F-Securen vuosikymmenien osaamista, käytännönläheistä tutkimusta,  teknologiaa ja palveluita yritystietoturvan parissa. Kuluttajien tietoturvatuotteet ja palvelut jatkavat F-Secure-tuotemerkin alla.

WithSecure™:n toimitusjohtajan Juhani Hintikan mukaan co-security-ajattelu ja kumppanuuskeskeinen toimintamalli kuvastaa tarvetta vastata nykypäivän vaikeimpiin tietoturvahaasteisiin kaikkien tahojen yhteistyöllä.

— Viime kädessä kaikki tietoturvaongelmat liittyvät liiketoiminnan digitalisoitumiseen ja kompleksisuuden kasvuun yhdistettynä kasvavaan osaamispulaan. Kukaan ei ratkaise kaikkia ongelmia yksin. Tekemällä yhteistyötä voimme lähestyä asiaa kokonaisvaltaisesti ja liiketoimintalähtöisesti. Meidän roolimme on tarjota käytännönläheistä tutkimusta, testattua teknologiaa, palveluita ja huippuosaamista. Visio, jonka eteen teemme töitä, on selkeä. Kenenkään, joka luottaa meihin, ei pitäisi joutua kokemaan merkittäviä tappioita tietomurtojen ja kyberhyökkäysten takia, Hintikka kertoo.

WithSecure™:n portfolio koostuu pilvipohjaisesta ja älykkäästä päätelaitesuojauksesta, sisällönsuojauksesta pilvipalveluissa, hallitusta tietoturvahyökkäysten esto-, tunnistus- ja torjuntapalvelusta sekä laaja-alaisesta kyberturvallisuuden konsultoinnista.

— Menestyneimmät brändit perustuvat aina yksinkertaiseen ja vahvaan ydinajatukseen. Uskomme kaikessa toiminnassamme hyvään kumppanuuteen (Good Partnership), jossa itse kumppanuus asetetaan omien tavoitteiden edelle. Co-security-ajattelu on ainoa tapa rakentaa ja ylläpitää digitaalista luottamusta lyhyemmän aikavälin tavoitteiden yhteiskunnassa kaikkien hyödyksi. Uusi nimi on ennen kaikkea lupaus tästä, sanoo Ari Vänttinen, CMO, WithSecure™.

Liiketoimintakumppaneiden ja asiakkaiden lisäksi WithSecure™ tekee yhteistyötä eri organisaatioiden kanssa digitaalisen yhteiskunnan turvallisuuden edistämiseksi.

CMI - Martti Ahtisaari Peace Foundationin kanssa tehtävän yhteistyön myötä WithSecure™ on mukana kehittämässä turvattua ja digitaalista rauhanturvaneuvotteluprosessia. Toinen yhteistyökumppani CyberPeace Institute taas pyrkii vähentämään kyberhyökkäysten vaikutuksia yhteiskunnan heikompiosaisten elämään ja edistämään ihmisten oikeuksia tietoturvaan. Alan valtavan osaamispulan johdosta WithSecure™ panostaa tulevaisuudessa myös  seuraavan sukupolven kyberturva-asiantuntijoiden ja käytännön osaajien kouluttamiseen.

Hintikka visioi WithSecure™:lle merkittävää roolia luotettavana eurooppalaisena yrityksenä maailman kyberturvallisuusmarkkinoilla.

— Arvostamme yksityisyyttä, vastuullisuutta ja kestävää kehitystä kaikessa toiminnassamme. Jaamme eurooppalaiset arvot ja puolustamme niin datan yksityisyyttä kuin yritysten vapautta harjoittaa digitaalisessa yhteiskunnassa liiketoimintaa turvallisesti. Pohjoismaiset juuret, kotimainen pääkonttori sekä huippuosaaminen antaa hyvät mahdollisuudet nousta maailman merkittävimmäksi yritysten tietoturvakumppaniksi. Haluamme tarjota organisaatioille eurooppalaisen ja luotettavan vaihtoehdon, Hintikka sanoo.

Lisätietoja WithSecure™:stä on saatavilla osoitteessa: https://withsecure.com/

Median yhteyshenkilö:
Sanna Syrjäläinen
PR Manager, Nordics
WithSecure™

WithSecure™ on kyberturvallisuuden luotettava kumppani. Yritykset, IT-palveluntarjoajat, suurimmat rahoituslaitokset, teollisuusvalmistajat ja tuhannet viestintä- ja teknologiayritykset luottavat meihin tuloksellisessa kyberturvallisuuden tekemisessä, joka mahdollistaa turvallisen liiketoiminnan. Tekoälypohjainen tuoteajattelu suojaamisessa varmistaa päätelaitteiden sekä pilvipalveluiden turvallisuuden. Asiantuntijamme käyttävät apuna älykkäitä uhkien tunnistus- ja vastaustyökalujamme kyberhyökkäyksiin vastaamisessa ja uhkien ennakoinnissa. Konsulttimme tekevät asiantuntijatyötä suuryritysten ja yrityskentän edelläkävijöiden kanssa rakentaakseen yhdessä yhteiskunnan kyberresilienssiä. Yli 30 vuoden kokemus tietoturvasta ja teknologiasta on liiketoimintamme ydin, ja olemme rakentaneet portfoliomme kasvamaan joustavasti yhdessä kumppaneidemme kanssa.

WithSecure™ aiemmin F-Secure Yritystietoturva, on perustettu vuonna 1988 — NASDAQ OMX Helsinki.