WithSecure tuo tuloksellisen kyberturvallisuuden Suomen Olympiakomiteaan

LEHDISTÖTIEDOTE  |  16.8.2023

Kumppanuuden tavoitteena on parantaa Suomen urheilu- ja liikuntayhteisön resilienssiä turvallisuus- ja yksityisyysriskejä vastaan.

Helsinki –16.8.2023: Suomen Olympiakomitea ja WithSecure™ (aiemmin F-Secure yritystietoturva) ovat julkistaneet kumppanuuden, jonka tavoitteena on tuoda tuloksellinen kyberturvallisuus Suomen urheilu- ja liikuntayhteisöön.

Yhteistyön myötä Olympiakomitea ja WithSecure luovat Suomeen turvallisemman ja tasa-arvoisemman ympäristön urheilulle. Yhteistyö sisältää teknisiä ja hallinnollisia polkuja, joilla arvioidaan Olympiakomitean nykyistä kyberturvallisuusinfrastruktuuria ja luodaan ohjeita suomalaisen urheilu- ja liikuntayhteisön kyberresilienssin tukemiseksi tulevaisuudessa.

”Menestyminen tietoturvassa ja urheilussa edellyttää riskien priorisointia riippuen siitä, miten ne vaarantavat tavoitteita. Tämä tekee tuloksellisesta turvallisuudesta olennaista Olympiakomitean menestykselle, ja olen iloinen mahdollisuudesta jakaa tietoturvaosaamistamme Suomen urheilu- ja liikuntayhteisön avuksi", sanoo WithSecuren toimitusjohtaja Juhani Hintikka.

Kyberturvallisuus on yhä tärkeämpää Olympiakomitealle, kun se lisää tiedon käyttöä toiminnassaan. Olympiakomitean päätehtäviin kuuluu Suomen urheilu- ja liikuntayhteisöä tukevien palveluiden kehittäminen ja niiden kyberresilienssistä huolehtiminen.

Olympiakomitea toivoo saavuttavansa tämän tuloksen hyödyntämällä WithSecuren palveluita digitaalisten verkkojen ja infrastruktuurin suojaamisessa.

”Suomen Olympiakomitea on panostanut voimakkaasti suomalaisen urheilu- ja liikuntayhteisön digitaalisten palveluiden kehittämiseen. Suurin hanke on Suomisport, joka tavoittaa jo yli 750 000 ihmistä ja yhdistää kaikki liikuntapalvelut yhteen paikkaan. Koska niin monet ihmiset luottavat meihin, palvelujemme on pysyttävä turvallisina nyt ja tulevaisuudessa”, Olympiakomitean toimitusjohtaja Taina Susiluoto sanoo.

Lisätietoja tuloksellisesta kyberturvallisuudesta on saatavilla osoitteessa https://www.withsecure.com/en/security-outcomes/make-cyber-security-outcomes-work-for-you.