WithSecure™ liittyi Cloud Security Alliancen jäseneksi

LEHDISTÖTIEDOTE  |  7.9.2022

Helsinki – 7.9.2022: WithSecure™, aiemmin F-Secure yritystietoturva, on liittynyt Cloud Security Alliance (CSA) -järjestön jäseneksi auttaakseen määrittämään parhaita käytäntöjä, joilla voidaan varmistaa turvallinen pilvipalveluympäristö, ja kasvattamaan niiden tunnettuutta.

Pilvipalveluiden joustavuuden, tehokkuuden ja muiden etujen ansiosta yhä useammat yritykset turvautuvat niihin IT-toiminnoissaan. Nash Squared -yhtiön hiljattain julkaisemassa tutkimuksessa* havaittiin, että 90 prosenttia johtavista digialan yrityksistä hyödyntää pilvipalveluita jossakin muodossa. Vuonna 2020 vastaava luku oli 69 prosenttia.

Siirtäessään erilaisia prosesseja ja järjestelmiä pilveen yritykset kuitenkin kohtaavat uusia, joskus odottamattomiakin riskejä. Tällaisia riskejä ovat esimerkiksi aiempaa monimutkaisemmat järjestelmät, liiketoiminnan laajamittainen kasautuminen muutamien tärkeimpien pilvipalveluntarjoajien ympärille sekä monien pilvipalvelujen käyttämän, yhteiseen vastuuseen perustuvan tietoturvamallin ymmärtäminen.

WithSecuren teknologiajohtaja Christine Bejerascon mukaan CSA-jäsenyys tarjoaa yhtiölle mahdollisuuden tehdä tietoturvatyötä aiempaa useampien organisaatioiden kanssa niiden siirtyessä pilviympäristöön.

”CSA vankistaa WithSecuren asemaa pilvipalveluiden turvallisuuden edelläkävijänä ja vahvistaa yhtiömme kykyä auttaa asiakkaita ja kumppaneita suojaamaan pilviympäristöjä tulevaisuudessa”, Bejerasco kertoo. ”Lisäksi CSA:n jäsenenä voimme tehdä yhteistyötä muiden tietoturvaan keskittyvien pilvipalveluntarjoajien kanssa, jotta pystymme yhdessä parantamaan SaaS-, IaaS- ja PaaS-palveluvalikoimien turvallisuutta. CSA tarjoaa myös mahdollisuuden yhteiselle tutkimustyölle, minkä ansiosta voimme entistä paremmin valistaa käyttäjiä pilvipalvelujen keskeisistä eduista ja haasteista.”

”Otamme WithSecuren ilolla vastaan CSA:n jäseneksi,” sanoo Jim Reavis, Cloud Security Alliancen toimitusjohtaja ja yksi sen perustajista. ”WithSecure on tehnyt mittavaa työtä tukemalla pilveen siirtyviä organisaatioita, minkä ansiosta sillä on arvokasta kokemusta, jota se voi jakaa erilaisia pilvipalveluiden tietoturvahaasteita ratkoville sidosryhmille. Odotamme innolla, että pääsemme yhdessä etsimään keinoja sen varmistamiseksi, että ihmiset ja organisaatiot voivat hyödyntää pilvipalveluja turvallisesti ja tuottavasti.”

Lisätietoa siitä, miten WithSecure™ voi tukea organisaatioiden pilvisiirtymää, löytyy osoitteesta: https://www.withsecure.com/fi/security-outcomes/accelerate-your-cloud-journey-with-confidence.

*Lähde: https://www.nashsquared.com/post/growth-in-global-tech-threatened-as-skills-crisis-reaches-all-time-high-finds-worlds-largest-digital-leadership-survey.

Mark Fletcher