WithSecure Elements -alustaan on lisätty yhteismonitorointipalvelu

LEHDISTÖTIEDOTE  |  11.7.2023

WithSecure Elements Endpoint Detection and Response -ratkaisun lisäpalvelun ansiosta organisaatiot voivat monitoroida hyökkäyksiä kätevästi vuorokauden ympäri.

Helsinki – 12.7.2023: Edistyneet kyberhyökkäykset ovat hyvin yleisiä, mistä syystä organisaatioiden on ehdottoman tärkeää valvoa IT-järjestelmiään tietoturvaloukkausten varalta ympäri vuorokauden. WithSecure™ on lisännyt Elements Endpoint Detection and Response (EDR) -ratkaisuunsa uuden yhteismonitorointipalvelun tarjotakseen valmiudet jatkuvaan monitorointiin myös organisaatioille, joiden omat resurssit ovat rajalliset.

Onnistunut hyökkäysten havaitseminen ja niihin reagoiminen edellyttää erikoistunutta teknologiaa, sen käyttöön liittyvää asiantuntemusta ja valtuuksia vastata hyökkäyksiin kellon ympäri.

Näiden osaajaresurssien hankkiminen voi olla kallista, ja investointia voi olla vaikea perustella suhteessa muihin liiketoiminnan kannalta olennaisiin näkökohtiin. WithSecuren tuotehallinnasta vastaavan johtajan Leszek Tasiemskin mielestä osaajat kuitenkin tarjoavat organisaatiolle ratkaisevan etulyöntiaseman kyberhyökkäykseen vastaamisessa.

”Oikealla tavalla hoidettu hyökkäys voidaan ratkaista päivien tai kuukausien sijaan tunneissa, mikä näkyy jollakin tavalla myös organisaatioiden taloudellisessa tuloksessa”, kertoo Tasiemski. ”Käytännössä parhaan tuloksen saavuttaminen tällaisessa tilanteessa tarkoittaa kykyä vastata epäilyttävään toimintaan nopeasti, kun sellaista havaitaan. Hyökkääjät eivät myöskään lepää arki-iltoina tai viikonloppuisin eivätkä pidä lomia, joten organisaation on varmistettava IT-ympäristön monitorointi myös toimistoaikojen ulkopuolella.”

WithSecure™ Co-Monitoring on jatkuva ympärivuorokautinen monitorointipalvelu, jossa WithSecuren kyberturva-asiantuntijat tutkivat WithSecure™ Elements EDR -ratkaisun havaitsemia tapauksia ja tarjoavat niiden käsittelemiseen liittyvää neuvontaa.

Palvelu tukee Elements EDR -asiakkaita

• valvomalla heidän IT-ympäristöjään jatkuvasti suuren riskin tapauksien varalta
  • vahvistamalla ja tutkimalla havainnot todentaakseen, ovatko ne aitoja hyökkäyksiä, jotka vaativat vastatoimia
  • varmistamalla, että aidoista hyökkäyksistä ilmoitetaan nopeasti asiaankuuluvalle asiakkaan edustajalle, jolla on valtuudet ja kyky vastata hyökkäykseen
  • neuvomalla asiakkaan edustajia hyökkäyksen rajoittamisessa ja torjumisessa – esimerkiksi suosittelemalla hyökkäyksen kohteena olevien järjestelmien eristämistä yritysverkosta tai haitallisten prosessien keskeyttämistä.

Palvelu on saatavilla WithSecure™ Elements EDR -ratkaisun lisäosana. Elements EDR on alan johtava päätelaitteisiin kohdistuvien hyökkäysten havaitsemiseen ja niihin reagoimiseen tarkoitettu ratkaisu, jonka avulla organisaatiot voivat havaita hyökkäyksiä kattavasti ja vastata niihin nopeasti. Lisäksi palvelu voidaan helposti laajentaa kattamaan hyökkäysten saumattoman eskaloinnin WithSecuren Incident Response Retainer -palveluun, jonka suorituskyky on tiettyjen valtion virastojen varmistama.

Lisätietoa WithSecure™ Co-Monitoring -palvelusta on saatavilla [englanniksi]osoitteessa: https://www.withsecure.com/en/solutions/software-and-services/co-monitoring

WithSecure™ on kyberturvallisuuden luotettava kumppani. Yritykset, IT-palveluntarjoajat, suurimmat rahoituslaitokset, teollisuusvalmistajat ja tuhannet viestintä- ja teknologiayritykset luottavat meihin tuloksellisessa kyberturvallisuuden tekemisessä, joka mahdollistaa turvallisen liiketoiminnan. Tekoälypohjainen tuoteajattelu suojaamisessa varmistaa päätelaitteiden sekä pilvipalveluiden turvallisuuden. Asiantuntijamme käyttävät apuna älykkäitä uhkien tunnistus- ja vastaustyökalujamme kyberhyökkäyksiin vastaamisessa ja uhkien ennakoinnissa. Konsulttimme tekevät asiantuntijatyötä suuryritysten ja yrityskentän edelläkävijöiden kanssa rakentaakseen yhdessä yhteiskunnan kyberresilienssiä. Yli 30 vuoden kokemus tietoturvasta ja teknologiasta on liiketoimintamme ydin, ja olemme rakentaneet portfoliomme kasvamaan joustavasti yhdessä kumppaneidemme kanssa.

WithSecure™ aiemmin F-Secure Yritystietoturva, on perustettu vuonna 1988 — NASDAQ OMX Helsinki.